Gabriella van Rosmalen

Food & Lifestyle

  • Lifestyle
    • Eten is liefde
    • Fit zijn is fijn
    • Zuchtjes wind
  • Mindset
  • Kleintjes
    • Lief Roosje – Dagboek
    • Lief Koekje – Dagboek
    • Lief Erwtje – Dagboek
    • Alles over baby’s
    • Mijn Erwtje en ik
  • Recepten
    • Ontbijt
    • Lunch
    • Diner
    • Toetjes
    • Borrelhapjes
    • Lekkere trek
    • Mama proof
    • Friday Favorites
  • Reviews
  • Over Gabriëlla
  • Contact

1 week vegan – ga ik mijn parttime veganisten bestaan voortzetten?

21 september 2018 by Gabriella Leave a Comment

Het zit erop! Ik wilde eerst schrijven dat het volbracht was, maar dat klonk net alsof het bijna Pasen was en de kerst moet nog komen. Mijn parttime veganisten is tot een einde gekomen. Na een week van plantjes knuffelen, vind ik het bijna gek om weer dierlijke producten te eten.

Maandag begonnen manlief, dochterlief en ik het avontuur. Want zo zag ik het stiekem toch. 5 dagen lang schrapte ik ingrediënten uit mijn menu die er behoorlijk ingebakken zaten. Iedere week een paar eitjes, boter op de boterham en roomboter in de pan. Maar voor mijn vegan challenge besloot ik het te laten staan. Uiteraard kreeg Mae wel alles (zoals haar melk) nog gewoon en at Wim alleen ‘s avonds plantaardig mee. 

veganistisch ontbijt

Ik heb oprecht genoten van het vegan bestaan 

Waar ik bij mijn vegetarische uitdaging af en toe flink moest wennen, had ik tijdens deze week absoluut geen moeite met dingen te laten staan. Ik ben letterlijk geen seconde in de verleiding gekomen om alsnog wat dierlijks te eten. 

Juist deze dagen heb ik super veel lekkere recepten ontdekt, waarvan ik er zeker een paar met je ga delen. De eerste, pompoenstoof met polenta, staat al online! Ik eet veel gevarieerder en gebruik kilo's groenten in mijn gerechten. Hierdoor krijgt Mae ook veel meer binnen (zij vond het vaak zo lekker dat ze bijna haar bord aflikte) en dat is natuurlijk mooi meegenomen. 

Veganistisch zijn is zo makkelijk nog niet

Het viel me op dat, als ik nu veganistisch zou blijven, ik vooral de ‘slechte' dingen mis. Denk hierbij aan slagroom, boterkoek, straks de lekkere kruidnoten en chocoladeletters weer en natuurlijk kaas. Oh man, wat hou ik van gesmolten kaas! Dat moeten missen, vind ik wel een dingetje, hoor. 

vegan pompoenstoof

Ook moet je constant nadenken over wat je in je mond stopt. Ik heb nog nooit zo veel etiketten gelezen als de afgelopen week. Zelfs tijdens mijn suikerloze week kijk ik niet zo vaak op de achterkant van een product! Wanneer je voor jezelf boodschappen doet, is dat nog wel te overzien, maar wat als je ergens anders eet? Of je bezoekt een restaurant? 

Helemaal vegan ga ik dus niet, maar ik heb wel besloten vaker dierlijke producten te laten staan en veel meer groenten te verwerken in de maaltijden die ik eet. Dit combineer ik dan met mooie, gezonde en fijne producten zoals zalm en eieren. Men zegt niet voor niets dat balans de sleutel is! 

Delen is lief!
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Opgeslagen onder: Eten is liefde, homepage

« Vegan pompoenstoofschotel met polenta
REVIEW KIDS – Het Hema babyservies is zo schattig dat je er zelf van wilt eten »

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kerstcadeaus

Zoveel te geven tijdens Kerst

Over Gabriëlla

Een goede mama zijn (hoop ik dan), lekker en gezond in mijn vel zitten en een rustige kop hebben, kost een berg tijd en moeite, maar het lukt wel. Hoe? Door heel veel te vallen, nog vaker op te staan en vooral veel te schrijven. Lees verder..

Lekker koken

KokenKoken

Google Ads

Nieuw

  • In een klap reumapatiënt en veganist
  • Maggie’s dagboek – maand 13 en 14
  • Koekjes dagboek – maand 32 & 33
  • Maggie’s dagboek – maand 12
  • Goulash uit de slowcooker

Vers van de pers!

Blogs

  • Baby spam (143)
  • borrelhapjes (33)
  • De lekkerste recepten (71)
  • Diner (82)
  • Eten is liefde (70)
  • Fit zijn is fijn (48)
  • Friday Favorites (37)
  • homepage (610)
  • Lekkere trek (73)
  • Lief Erwtje – Dagboek (80)
  • Lief Koekje – Dagboek (58)
  • Lief Roosje – Dagboek (37)
  • Lunch (14)
  • Mama proof (7)
  • Mijn Erwtje en ik (47)
  • Mindset (84)
  • Ontbijt (31)
  • Reviews (48)
  • Toetjes (16)
  • Uncategorized (1)
  • Van hardlopen word je blij (3)
  • Zuchtjes wind (45)

Copyright © 2026 · Gezond met Gab is eigendom van Gabriella van Rosmalen - Tekstschrijver

Copyright © 2026 · Tasteful Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in