Gabriella van Rosmalen

Food & Lifestyle

  • Lifestyle
    • Eten is liefde
    • Fit zijn is fijn
    • Zuchtjes wind
  • Mindset
  • Kleintjes
    • Lief Roosje – Dagboek
    • Lief Koekje – Dagboek
    • Lief Erwtje – Dagboek
    • Alles over baby’s
    • Mijn Erwtje en ik
  • Recepten
    • Ontbijt
    • Lunch
    • Diner
    • Toetjes
    • Borrelhapjes
    • Lekkere trek
    • Mama proof
    • Friday Favorites
  • Reviews
  • Over Gabriëlla
  • Contact

Doperwtjesdip

1 september 2015 by Gabriella Leave a Comment

Gezond met Gab loopt inmiddels over van de ‘vreemde' combinaties, en dit is er toch echt ook weer één. Deze gezellige groene doperwtjesdip is snel te maken, vrij van rare vetten en vreemde suikers en bovenal erg lekker! Vergeet die aioli, skip de kruidenboter, voortaan ga jij aan de slag met doperwtjes en Griekse yoghurt. 

Ingrediënten

Vergeet de aoili, voortaan eet jij doperwtjesdip!

Vergeet de aoili, voortaan eet jij doperwtjesdip!

  • 150 gram diepvries doperwtjes
  • 50 gram Griekse Yoghurt
  • 5 tot 10 blaadjes munt (afhankelijk van je eigen smaak)
  • Een dotje zout
  • Een flinke stoot peper

Iedereen klaar? Bakken maar!

  1. Haal de doperwtjes op tijd uit de vriezer zodat ze op hun gemakje kunnen ontdooien.
  2. Doe ze daarna met de Griekse yoghurt, munt, zout en peper in de mixer en maal alles fijn. Het is de bedoeling dat er straks geen enkel doperwtje meer als zodanig te herkennen is, dus hak maar flink door.
  3. Nu het leukste gedeelte: proeven! Vind je het lekker of kan een beetje extra peper/zout/munt geen kwaad? Doe dit er dan nog bij.

Enne… ken ‘ie ook anders?

De dip zelf natuurlijk niet, want dan zou de naam een tikkie raar zijn. Je kan wel wisselen met dat waar je het op smeert. Kies bijvoorbeeld tussen de middag voor een speltwafel, of ‘s avonds bij de borrel voor een stukje zuurdesem brood. Je kan hem ook gebruiken als dip voor paprika of komkommer.

Delen is lief!
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Opgeslagen onder: borrelhapjes Tagged With: Lekker & gezond

« Avocado uit de oven
Kip in een gezond jasje »

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kerstcadeaus

Zoveel te geven tijdens Kerst

Over Gabriëlla

Een goede mama zijn (hoop ik dan), lekker en gezond in mijn vel zitten en een rustige kop hebben, kost een berg tijd en moeite, maar het lukt wel. Hoe? Door heel veel te vallen, nog vaker op te staan en vooral veel te schrijven. Lees verder..

Lekker koken

KokenKoken

Google Ads

Nieuw

  • In een klap reumapatiënt en veganist
  • Maggie’s dagboek – maand 13 en 14
  • Koekjes dagboek – maand 32 & 33
  • Maggie’s dagboek – maand 12
  • Goulash uit de slowcooker

Vers van de pers!

Blogs

  • Baby spam (143)
  • borrelhapjes (33)
  • De lekkerste recepten (71)
  • Diner (82)
  • Eten is liefde (70)
  • Fit zijn is fijn (48)
  • Friday Favorites (37)
  • homepage (610)
  • Lekkere trek (73)
  • Lief Erwtje – Dagboek (80)
  • Lief Koekje – Dagboek (58)
  • Lief Roosje – Dagboek (37)
  • Lunch (14)
  • Mama proof (7)
  • Mijn Erwtje en ik (47)
  • Mindset (84)
  • Ontbijt (31)
  • Reviews (48)
  • Toetjes (16)
  • Uncategorized (1)
  • Van hardlopen word je blij (3)
  • Zuchtjes wind (45)

Copyright © 2026 · Gezond met Gab is eigendom van Gabriella van Rosmalen - Tekstschrijver

Copyright © 2026 · Tasteful Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in