Gabriella van Rosmalen

Food & Lifestyle

  • Lifestyle
    • Eten is liefde
    • Fit zijn is fijn
    • Zuchtjes wind
  • Mindset
  • Kleintjes
    • Lief Roosje – Dagboek
    • Lief Koekje – Dagboek
    • Lief Erwtje – Dagboek
    • Alles over baby’s
    • Mijn Erwtje en ik
  • Recepten
    • Ontbijt
    • Lunch
    • Diner
    • Toetjes
    • Borrelhapjes
    • Lekkere trek
    • Mama proof
    • Friday Favorites
  • Reviews
  • Over Gabriëlla
  • Contact

De Burgerclub: de lekkerste zeewierburger van Rotterdam

23 november 2015 by Gabriella 1 Comment

Ik ben vrij honkvast. Zodra ik een plekje gevonden heb waar ik het leuk vind, blijf ik daar zitten tot het bittere eind. Enorm veilig, maar erg veel nieuwe dingen ontdek je op die manier niet. Dus toen ik voor het eerst iets las over de Burgerclub in Rotterdam, besloot ik mijn stoute schoenen aan te trekken en richting de Nieuwe Binnenweg te gaan. 

Even een leuk feitje tussendoor: als je (als niet-Rotterdammer) besluit om naar de Burgerclub te gaan, vergeet dan ook niet een bezoekje te brengen aan Kabouter Buttplug op de Oude Binnenweg. Een van Rotterdams meest gedenkwaardige beelden die je zeker niet mag missen.

Klein, maar fijn

De Burgerclub zit verstopt tussen allerlei statige, oud-Rotterdamse panden en heeft een knusse uitstraling. De inrichting bestaat uit lange, houten banken met gezellige kussens, mooie, ijzeren stoelen en hoge tafels met dito krukken.

Achterin in het restaurant staat de kok vol overgave het vuur uit zijn sloffen te bakken. Dat ziet er niet alleen heel erg leuk uit, maar het zorgt er ook voor dat de zaak continue gevuld is met de lekkerste geuren. En je ziet precies wanneer jouw hamburger er aan komt!

Zeewier lekker? Ja!

Burgerclub

De Dutch Weed Burger

Want daar gaat het natuurlijk om: bakken ze hier de lekkerste hamburgers van Rotterdam? De kaart belooft het in ieder geval wel. Je vindt er niet alleen de klassiekers, maar ook varianten met ananas, extra pittig met chilli en de (waarschijnlijk veruit de meest bijzondere) zeewierburger.

Uiteraard kon ik het niet laten om de laatste te kiezen. Ik had hier op Instagram inmiddels al zoveel overheerlijke foto's van voorbij zien komen dat ik hem wel moest proberen! En gelukkig werd ik niet teleurgesteld. Hij was zo lekker, zo sappig en zo vol van smaak dat ik voor de zekerheid aan de ober heb gevraagd of die wel echt vegetarisch was (en dat was gelukkig het geval).

Vriendlief genoot van de hamburger met ananas en heeft tijdens het eten eigenlijk alleen maar gelukzalig voor zich uit zitten kijken. Zelfs de patatjes met wasabi mayonaise waren om je vingers bij af te likken.

Een aanrader dus?

Dat kan je wel stellen ja! De sfeer is goed en het eten waanzinnig lekker. En, omdat we toch Nederlanders blijven, de prijs-kwaliteitverhouding is ook helemaal top. Het leuke is namelijk dat je kan kiezen welk soort vlees je wil. Het MRIJ-vlees is de goedkoopste optie en nog steeds heel erg lekker, maar je hebt ook de keuze uit luxere varianten zoals Iberico (varken) en Wagyu. Van de Classic Burger ( in de MRIJ-uitvoering) geniet je al vanaf €8,-. Voor de Nanet's Burger met Wagyu betaal je €20,50.

Ik heb me in ieder geval al voorgenomen deze fijne, Rotterdamse hamburgertjes nogmaals met een bezoekje te vereren. En jij?

Delen is lief!
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Opgeslagen onder: Reviews

« Hutspot zonder aardappel
Fijne wintersnack: appelchips »

Comments

  1. Daantje says

    11 december 2015 at 13:38

    Dit klinkt erg goed! 😉

    Qua vega in Rotterdam: ken je de Oude plek in Rotterdam Lombardijen al? Dit is een geheel vegetarische Chinees! Ook erg leuk om eens te proberen 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kerstcadeaus

Zoveel te geven tijdens Kerst

Over Gabriëlla

Een goede mama zijn (hoop ik dan), lekker en gezond in mijn vel zitten en een rustige kop hebben, kost een berg tijd en moeite, maar het lukt wel. Hoe? Door heel veel te vallen, nog vaker op te staan en vooral veel te schrijven. Lees verder..

Lekker koken

KokenKoken

Google Ads

Nieuw

  • In een klap reumapatiënt en veganist
  • Maggie’s dagboek – maand 13 en 14
  • Koekjes dagboek – maand 32 & 33
  • Maggie’s dagboek – maand 12
  • Goulash uit de slowcooker

Vers van de pers!

Blogs

  • Baby spam (143)
  • borrelhapjes (33)
  • De lekkerste recepten (71)
  • Diner (82)
  • Eten is liefde (70)
  • Fit zijn is fijn (48)
  • Friday Favorites (37)
  • homepage (610)
  • Lekkere trek (73)
  • Lief Erwtje – Dagboek (80)
  • Lief Koekje – Dagboek (58)
  • Lief Roosje – Dagboek (37)
  • Lunch (14)
  • Mama proof (7)
  • Mijn Erwtje en ik (47)
  • Mindset (84)
  • Ontbijt (31)
  • Reviews (48)
  • Toetjes (16)
  • Uncategorized (1)
  • Van hardlopen word je blij (3)
  • Zuchtjes wind (45)

Copyright © 2026 · Gezond met Gab is eigendom van Gabriella van Rosmalen - Tekstschrijver

Copyright © 2026 · Tasteful Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in